Marjo Dames is Verhalenvertelster.nl 

Spannend, Ontroerend, Grappig of Cultuureducatief.  Voor elke gelegenheid een passend Verhaal

Maak een afspraak

Kinderen

verhalen kinderen

Volwassenen

verhalen volwassen

Ouderen

verhalen ouderen

Specials

verhalen specials


Nieuws

meer nieuws

Reacties

Reacties na afloop van mijn voorstellingen.

Spin en Spook: Internationaal Vertellers festival Alden Biesen in Belgie 23 april 2018

Kinderen: 'Ik was helemaal niet bang, ik vond het mooi.'

Organisatie:  'Ik zie u heel graag vertellen hier op het Festival'  

Anna's Oorlog: Stg. Kleinoot Duivendrecht 18 april 2018

Annas Oorlog Haar

Een drukke groep woelige kinderen stormt binnen. Al na 1 zin springt een van de jongens met een kreet op, er landde een insect op zijn arm. Tot mijn eigen grote genoegen zie ik de kids al snel in de luister-stand komen. Zelfs de drukke boys op de voorste rij zitten er na 5 minuten helemaal in. http://www.verhalenvertelster.nl/verhalen-kinderen/annas-oorlog

 

 

 

Anna's Oorlog: bs de Ark Nieuw Vennep 17 april 2018

'Indrukwekkend' /  'Is het verhaal echt gebeurd ? ' 

Beste Marjo,

Onze complimenten voor jouw voorstelling. Leerlingen en leraren waren erg onder de indruk. Dank je wel hiervoor. Met vriendelijke groet, E. C.

Spin en Spook: Harderwijk 15 april 2018

'Je nam me helemaal mee in het verhaal'  Na afloop mogen de kinderen Spin aaien, best griezelig.

Spin en Spook 5

Anna's Oorlog: Nunspeet 14 april 2018

Dag Marjo

Wat heb je schitterend het oorlogs verhaal verteld zaterdag bij de KVV in Nunspeet
je hebt me verteld dat je een lesbrief kunt toesturen.
een warme groet W.F.

Juwelen-Oma: Zaandam groep 3-4 op 5 april 2018

Een jochie uit groep 3 komt na afloop naar me toe: 'het was verdrietig en leuk' - 'Wat vond je verdrietig ?' - 'Dat die oma ziek werd, mijn opa is ook dood' - 'Dat is verdrietig, ik snap het' Intussen galmden zijn klasgenoten uit volle borst in de gangen: 'Juwelen-Oma-oma-oma Boef' Oma kroon

 

 

 

 

 

 

Mini-sprookjes diner voor Ouderen.  Bilthoven 28 maart 2018

Een feest van herkenning, Iedereen kent de sprookjes van Grimm, maar net niet meer helemaal. Bloederige tenen vliegen in het rond, Grootmoeders worden verslonden en Heksen in brandende ovens geduwd. Na afloop konden de meer kwetsbare ouderen nog heerlijk meezingen met de oude bekende liedjes: Sarie Mareis, Avondklokje. Toen de chauffeur van het busje van de groep ouderen die 'te gast' waren uit volle borst 'de Wild Rover' kwam meezingen, maakte mijn hart een driedubbele salto.

Vertelworkshops Noordwijk. groepen 4-5-6.  27 maart 2018

Na 50 minuten is de les over. De leerlingen hebben zichtbaar genoten. Bij elke opdracht ging er een woud van vingers in de lucht van iedereen die het wilde komen uitvoeren. Het even niet weten 'mag'. Dat dezelfde leerlingen gelijk opspringen zodra ze het daarna wel weer weten is een indicator voor hun enthousiasme. Wordt vervolgd.

Zutphen wereldvertel-week.  19 t/m 23 maart 2018

Ik vertelde op 20 scholen het kleuter-meespeel-verhaal over domme Mol. De kleuters luisteren vol aandacht, weten bij de herhalingen feilloos de woorden aan te vullen, tellen mee, kunnen aftreksommetjes voor mij oplossen en zingen na afloop op de gangen nog het Mollenlied: 'een bal, een bal, een hele grote bal'  Diverse kleuterleerkrachten zeiden me na afloop: ' Je hebt me geinspireerd om weer eens levendiger te vertellen.